Sexualitate si societate: istorie, religie si literatura
Pe 8 aprilie 1967, la implinirea virstei de 56 de ani, Emil Cioran isi nota in jurnal urmatoarele: "In tot ce am scris, nu i-am adus sexualitatii omagiul pe care il merita". Nu voi spune ca am scris prezenta carte doar ca un omagiu adus sexualitatii, ci si in incercarea de a intelege delicatele si misterioasele ei mecanisme si modul in care ele influenteaza (si sint la rindul lor influentate de) mecanismele sociale, morale si culturale. Este vorba de sexualitatea omului, cel mai rasat animal din punctul de vedere al Culturii si, tocmai de aceea, cel mai ratat animal din punctul de vedere al Naturii. Compunind aceasta lucrare, nu am plecat de la o teza prestabilita si nici de la un plan premeditat. Ea s-a alcatuit cumva organic. Am scris aceasta carte in aceeasi masura in care ea m-a scris pe mine. - Andrei Oisteanu
„Ritualul cearsafului insangerat
Nu este singura data cand principele Cantemir s-a referit la cearsaful patat (sau la camasa patata) cu sangele fecioriei in noaptea nuntii. In romanul cu cheie Istoria ieroglifica (1705), strutocamila (Mihai Racovita, domnitorul Moldovei, 1703-1705) se casatoreste cu „nevastuica" Helge (Ana Codreanu, frumoasa fiica a spatarului Dediu Codreanu). Ea n-a ramas virgina („ficioara nevasta") pana in momentul casatoriei (oficiata pe la 1698), cum s-ar fi cuvenit, pentru ca „in dragostea a multor jiganii intrasa si a multor minti de frumusetea ei sa nebunisa". Cantemir sugereaza astfel ca fiul lui Mihai Racovita (Constantin, si el viitor domn) nu a fost conceput de el. Astfel ca, in noaptea nuntii cu Ana/Helge, a ramas „patul nevapsit", adica nepatat cu sangele himenal al miresei si, ca atare, cearsaful nuptial nu a mai fost „slavit":
PRP: 29.95 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
28.45Lei
28.45Lei
29.95 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Pe 8 aprilie 1967, la implinirea virstei de 56 de ani, Emil Cioran isi nota in jurnal urmatoarele: "In tot ce am scris, nu i-am adus sexualitatii omagiul pe care il merita". Nu voi spune ca am scris prezenta carte doar ca un omagiu adus sexualitatii, ci si in incercarea de a intelege delicatele si misterioasele ei mecanisme si modul in care ele influenteaza (si sint la rindul lor influentate de) mecanismele sociale, morale si culturale. Este vorba de sexualitatea omului, cel mai rasat animal din punctul de vedere al Culturii si, tocmai de aceea, cel mai ratat animal din punctul de vedere al Naturii. Compunind aceasta lucrare, nu am plecat de la o teza prestabilita si nici de la un plan premeditat. Ea s-a alcatuit cumva organic. Am scris aceasta carte in aceeasi masura in care ea m-a scris pe mine. - Andrei Oisteanu
„Ritualul cearsafului insangerat
Nu este singura data cand principele Cantemir s-a referit la cearsaful patat (sau la camasa patata) cu sangele fecioriei in noaptea nuntii. In romanul cu cheie Istoria ieroglifica (1705), strutocamila (Mihai Racovita, domnitorul Moldovei, 1703-1705) se casatoreste cu „nevastuica" Helge (Ana Codreanu, frumoasa fiica a spatarului Dediu Codreanu). Ea n-a ramas virgina („ficioara nevasta") pana in momentul casatoriei (oficiata pe la 1698), cum s-ar fi cuvenit, pentru ca „in dragostea a multor jiganii intrasa si a multor minti de frumusetea ei sa nebunisa". Cantemir sugereaza astfel ca fiul lui Mihai Racovita (Constantin, si el viitor domn) nu a fost conceput de el. Astfel ca, in noaptea nuntii cu Ana/Helge, a ramas „patul nevapsit", adica nepatat cu sangele himenal al miresei si, ca atare, cearsaful nuptial nu a mai fost „slavit":
Detaliile produsului