marian1272

Membru din 28/05/2019

0

2

In muntii nebuniei - H.P.  Lovecraft

In muntii nebuniei - H.P. Lovecraft

H.P. Lovecraft ,un titan al genului horror , abordeaza in acest mini roman si science fiction-ul, '' In muntii nebuniei'' servind ca inspiratie pentru ''Who goes there '' din 1938 dar si pentru filme ca ''Alien" , ''The Thing" si "Prometheus" . Scrisa initial in 1932 dar publicata in 1936 , povestea il are in prin plan pe Dyer care impreuna cu alti cercetatori pleaca intr-o expeditie in Antarctica . Acolo colegul lui Dyer descopera ramasitele unor creaturi vechi de milioane de ani , monstri care nu seamana cu nimic de pe Terra . Dyer descopera ca in tabara lui Lake nimeni nu mai este in viata si ca creaturile au disparut . Ce urmeaza dupa este pura nebunie , autorul reusind sa ma surprinda la fiecare capitol . Revenind la similitudinile dintre cartea lui Lovecraft si filmele lui Ridley Scott si John Carpenter nu am cum sa nu vad asemanarea dintre the thing si shoggoth sau dintre ''cei stravechi '' si inginerii din ''Prometheus" . Chiar si aterizarea navei Nostromo pe LV-426 este foartea apropiata de zborul lui Dyer si Dantforth deasupra orasului ''celor stravechi'' . Exista si o tema privind salvarea rasei umane de grozaviile ascunse sub calota de gheata , recurenta in mai toate operele lui Lovecraft . Personal cred ca ''In muntii nebuniei " este o lectura esentiala pentru fiecare impatimit al genului sf , dar si pentru fanii horror care vor ceva nou .

2024-01-09 03:35:39

0

Templierii. Istoria secreta a celui mai faimos ordin cavaleresc din Evul Mediu - Barbara Frale

Barbara Frale ne expune in mai putin de 250 de pagini povestea templierilor de la infintarea ordinului pana la apusul acestuia in sec xiv. Interesant ca autoarea detalieaza practiciile militarilor Sfintei Cruci in paralel cu cele ale laicilor , aratand astfel ca templierii erau un ordin monahal inarmat pana in dinti si cu o riguroasa strictete . Modificarea armurii sau a capei reprezenta excluderea din ordin , alte practici precum purtarea parului lung sau a celui facial erau privite cu reticienta de superiori . Timpul petrecut in compania femeilor era interzis , modelul cavalerului templier trebuia sa fie barbatul vaduv trecut de varsta de 30 de ani care le vazuse si experimentase deja pe toate . Acest regim draconic in care traiau templierii a adus ordinului laude atat din partea fratilor catolici cat si bizantini care apreciau in mod deosebit talentele lor in negocieri . Dupa esecul luptelor in Orient si scindarea ordinului in doua ( partea militara in Cipru condusa de marele maestru si cea administrativa in Vest la Paris coordonata de inspectorul general ) templierii au avut de suferit din cauza influentei regelui Filip al Frantei dar si din cauza barfelor spuse de nobilimea laica ( acuze aduse acestora despre ritualul de initiere si venerarea unui zeu fals) O carte minunata extrem de folositoare pentru orice istoric sau persoana care are tangente cu aceasta stiinta!

2023-12-07 10:28:51

0