Martisor: Inima rosie

A fost exact cum m-am așteptat: confortabil, dar elegant. Mulțumesc. :)

2024-03-13 12:32:52

0

Legendar - Stephanie Garber

Legendar - Stephanie Garber

Ți-au plăcut poveștile în copilărie? Dar ele pe tine? Cu acest volum ai ocazia să descoperi mai mult decât o continuare a unei povești cu care ai pornit la drum; poți să (re)descoperi lumi, personaje și pasaje care îți amintesc de copilărie. Scarlett, Donatella, Legend și mulți alții nu ezită să-ți ofere tentația magiei chiar la tine acasă, în compania băuturii favorite. Așadar, accepți provocarea?

2024-03-13 12:28:18

0

Caraval - Stephanie Garber

Caraval - Stephanie Garber

Originalitatea, fantezia și misterul și-au dat întâlnire la miez de noapte și se pare că s-au pus pe țesut povești. Personajele sunt imprevizibile, limbajul e nonconformist iar intriga se înnoadă capitol cu capitol spre deliciul celor interesați de acest gen de cărți. Și cum nicio istorisire de acest fel nu e singulară (din fericire), volumul face parte dintr-o trilogie. Dacă iubești să te pierzi în decorul unui univers alternativ unde lucrurile rareori sunt ceea ce par, te invit în inima acestei narațiuni! Regrete? Singurul regret pe care îl vei avea e că fiecare poveste are o încheiere. :)

2024-03-13 12:23:19

0

O sotie de poveste - Olga Grushin

O sotie de poveste - Olga Grushin

Cenușăreasa repovestită în cheie modernă e una din formulele ce funcționează pentru a desăvârși două ore de călătorie cu trenul sau timpul necesar de a găsi povestea ideală înainte de culcare. Nu vă așteptați la o poveste de adormit copiii. Romanul are atât de multe subterfugii și trimiteri sociale spre experiențele adultului de azi încât această carte nu se adresează copiilor. Este un mijloc de explorare a temerilor, traumelor și laturilor unei copilării de mult apuse, dar revelate unui public matur, capabil de a distinge binele de rău și de a observa nuanțele indirect pe care se prăbușește pe alocuri, narațiunea. Dacă dorești să pătrunzi în aceeași lume a Cenușăresei pe care o știai din copilărie vei fi aprig dezamăgit. Cartea trebuie citită cu o minte deschisă și cu zero așteptări. :)

2024-03-13 12:19:10

0

Fiul timpului - Deborah Harkness

Fiul timpului - Deborah Harkness

După magica trilogie a ”Cărții pierdute a vrăjitoarelor”, acest volum complet neașteptat e un dar nemăsurabil pentru admiratorii scrierilor fantasy. Întregește povestea cu noi detalii minunate, schițează personajele secundare cu o finețe deosebită și pregătește traseul unei noi aventuri. Dialogurile, descrierile și acțiunea au fost la fel de captivante cum ne-a obișnuit autoarea și au continuat să ne fascineze chiar și după ce am încheiat volumul iar coperțile cărții au lăsat personajele să se ”odihnească” printre file. Una din calitățile celor mai bune cărți e aceea că personajele continuă să-și însoțească fiecare cititor și să-l călăuzească în aventuroasa călătorie a vieții deși povestea a fost încheiată iar conflictele ficționale au fost rezolvate. În mod cert, aceeași trăsătură definitorie ține companie acestui volum, dar și întregii trilogii și nu putem decât să ne bucurăm că trăim într-o lume în care există și aceste cărți. :)

2024-02-24 09:47:00

0

Castelul - Franz Kafka

Castelul - Franz Kafka

Dacă ești un kafkanian autentic și mare admirator al poveștilor absurde, te vei delecta cu fiecare imagine narativă a acestei cărți. Întotdeauna actuale, scrierile lui Kafka te fac să pătrunzi într-o lume misterioasă, creionată magistral în care nimic nu este ceea ce pare. Deși conflictele sociale poartă umbrela ridicolului, sunt atât de bine creionate încât ai senzația că scriitorul descrie cu succes episoade pe care fiecare dintre noi le-a trăit la un oarecare nivel cândva. Comicul de situație și de limbaj pare desprins din viața cotidiană iar misterele din spatele castelului pot seduce cu ușurință fiecare gând cu o nouă idee, un concept abia răsărit sau cu o epifanie imediat ce pătrunzi în lumea atent descrisă de autor. Nu te lăsa descurajat de primele file ale cărții! Imediat ce le traversezi vei pătrunde într-o realitate în care te vei simți atins de compania unui roman de care nici nu știai că ai nevoie. :)

2024-02-24 09:37:00

1

Ea si pisica ei - Makoto Shinkai, Naruki Nagakawa

Cartea e atât de vizuală încât ai senzația că vizionezi un anime păstrat ca ”desert” în watchlist. Naratorii simpatici își predau ștafeta cu multă naturalețe fără a afecta planurile narative, istorisirile fiind ușor de urmărit chiar dacă sunt relatate în voci diverse (de la pisici mai mari sau mai mici la tânăra generație umanoidă). Există mai multe teme și motive care prezintă lumea contemporană cu punctele ei forte și slabe, ilustrând traume, relații de amiciție, colegialitate și de iubire, prăpastia dintre generații, dorințe juvenile , dar și greutatea sentimentelor neîmpărtășite sau a destinelor irosite. Dacă ești iubitor de pisici, mare fan al culturii japoneze și te bucuri de o imaginație feroce, te vei (prea)ferici cu acest volum. :)

2024-02-24 09:26:46

0

Miraculoasa calatorie a lui Edward Tulane - Kate DiCamillo

O poveste autentică de dragoste adevărată, tangibilă, pură care demonstrează posibilitatea imposibilului poate fi regăsită în această carte. Gândită ca și carte pentru copii, este o lectură esențială pentru orice adult care vrea să caute sanctuar în inima copilăriei și să se adăpostească de ploaia maturității în acele zile cenușii ce par greu de parcurs. Mi-a plăcut călătoria și evoluția personajului principal și finalul e prea savuros ca să nu topească inimile de porțelan. :)

2024-02-24 09:15:10

0

Cartea vietii - Deborah Harkness

Cartea vietii - Deborah Harkness

Ultimul volum al trilogiei ”Cartea pierdută a vrăjitoarelor” oferă un sfârșit binemeritat poveștii care ne-a condimentat zilele. După minunata călătorie în timp și îndelungatul studiu al magiei, Diana revine în prezent unde e așteptată de noi provocări, prieteni, inamici și taine incredibile care așteaptă să fie dezvăluite. Narațiunea e la fel de cursivă și autentică iar dialogurile continuă să fie delicioase de-a lungul volumului. Fiecare poveste a poveștii capătă un alt sens, fiecare imagine din trecut se completează cu prezentul și devine un răspuns-cheie la întrebările nerostite încă. Romanciera rezolvă fiecare conflict al poveștii cu o simplitate demnă de finalurile basmelor populare. Cu alte cuvinte, trilogia e un basm pentru adulții care n-au uitat în ce șopron și-au ascuns copilăria odată ce au plecat la lucru ca să o scoată și s-o poarte cu mândrie în afara orelor de muncă. Un balsam pentru suflet. :)

2024-02-13 02:04:43

0

Scoala noptii - Deborah Harkness

Scoala noptii - Deborah Harkness

Volumul al doilea al trilogiei aduce în prim-plan o perioadă istorică idilizată în lumea literaturii în care Shakespeare, Marlowe și Elisabeth I sunt figuri centrale. Povestea, limbajul, costumele, tradiția și biografia ficțională a personajelor au construit un volum reușit, încărcat de măiestrie poetică fără a suna prețios sau greu de citit. Cititorii deja familiarizați cu personajele principale călătoresc cu Diana și Matthew într-un univers care pare atemporal și unde ițele intrigii se înnoadă mai intens decât oricând. Reușește Diana să studieze arta magiei și să-și controleze abilitățile? Poate ea supraviețui unei realități pe care o cunoaște doar din filele paginilor? Cum se descurcă o tânără a secolului nostru în fața provocării Angliei elisabetane? Poate o relație dintre un vampir milenar și o vrăjitoare care abia își descoperă puterile să supraviețuiască? Și totuși, cum era Anglia trecutului de care suntem atât de fascinați? Autoarea ne invită să descoperim răspunsurile la aceste întrebări în filele acestui volum. O însoțim?

2024-02-13 01:53:33

0

Scurt tratat despre animalele care lucreaza de acasa - Alex Olteanu

Romanul de debut al autorului e o cronică actuală a vieții de după pandemie, ilustrând două părți semnificative ale realității imediate ale vieții corporatiștilor: cea virtuală și cea reală. Dacă viața virtuală înglobează acel working from home cu care ne-am obișnuit de-a lungul perioadei pandemice cu toate acele online meetings și targets, viața reală e descrisă de contactul social direct pe care protagonistul millenial il are cu prietenii, părinții și alții. Dialogurile, comicul de situație și personajele sunt redate autentic și trezesc nostalgie sau momente de epifanie cititorilor. Acel tipic ”aha” ne caracterizează pe cei mai mulți dintre noi care am experimentat măcar un episod narativ amintit de autor. Singurătatea absolută a lui Andrei, eroul romanului, e pe cât de reală pe atât de sfâșietoare căci portretizează inadaptarea socială de care majoritatea suferim. Totodată, cartea poate fi citită și în cheie filosofică prin marile întrebări care reies din lectura sa: unde încep și unde se încheie drepturile omului? Este demnitatea umană un drept sau o iluzie? Este singurătatea absolută o binecuvântare sau un blestem? Vă invit să citiți romanul unde realitatea se izbește de barierele pe care singură le-a trasat de-a lungul cubului poveștii lui Andrei unde fiecare situație sau personaj este supus întrebărilor existențiale.

2024-02-13 12:35:44

0

Cartea pierduta a vrajitoarelor - Deborah Harkness

Primul volum al trilogiei depășește orice fantezie și e mult mai bun decât serialul creionat după roman. Deși e un roman fantasy, naturalețea narațiunii te cucerește pagină cu pagină, intriga se dezvoltă odată cu imaginația înfierbântată de imaginile și cuvintele pronunțate, iar personajele și poveștile lor au darul de a seduce cititorul. Acțiunea devine tot mai alertă pe măsură ce degetele aleargă filele cărții. În acest univers nimic nu e întâmplător: personajele au funcții bine determinate care îndrumă lectorul cu o lampă meșteșugit aleasă pe fiecare culoar al labirintului fantastic al autoarei. Personajele puternic individualizate devin oglinzi ale trăsăturilor omenești cu calități și defecte în ciuda fiecărei abilități supranaturale pe care le posedă/ dezvoltă de-a lungul poveștii. Recomand cu mare pasiune acest volum, e unul care practic se citește singur, cu și datorită magiei lecturii. :)

2024-02-13 12:18:56

0