Gicu Crocodilu97

Membru din 14/12/2019

4

2

Evadarea din sine - David Le Breton

Evadarea din sine - David Le Breton

Cartea de față este un buchet de probleme actuale care ar trebui să primească mai multă atenție. Te întâlnești aici cu termeni cum ar fi spațiu alb, psoboza albă, deficit de ființă, hemoragia vidului. Așa cum vei afla pe parcursul cărții, evadarea din sine e un fel de năpârlire, de renunțare a straturilor de ființă, în detrimentul unui miez care e mai mult un "ce"decât un "cine". Omul încearcă să evadeze prin multe metode nocive, care sunt abordate pe rând în carte. O recomand tuturor celor care vor să-si pună ordine-n gânduri.

2020-12-27 06:11:35

2

Incognito. Vietile secrete ale creierului - David Eagleman

Cartea asta este o discuție plăcută despre mecanismele uneori ignorate ale creierului, cel mai mare atu al omului.Și nu pentru că ar fi singurul posesor de creier din natură, ci pentru că al său e un pic upgradat. Și sigur ai câteva întrebări despre acest creier cu care te mândrești, dar pe care nu-l cunoști bine. Davod Eagleman, care este specialist în neuroștiințe, îți răspunde la câteva aici. Printre marile subiecte ale cărții, am regăsit societatea de Euri care vuiește în mintea noastră(nu te speria, chiar te certi cu tine de multe ori și e normal), despre gânduri și modelarea minții după mediu("fiecare organism își are propriul umwelt, care se presupune că își asumă întreaga realitate obiectivă ^din exterior^), intuiția ( inconștientul ne face un review al situației cu mult timp înainte de a ne hotărî vizibil asupra ceva),vinovăție. Capitolul despre vinovăție mi se pare cel care mă răscoleșe cel mai tare, deoarece încă nu știu dacă boala unui om îl scuză de fapte. E un subiect sensibil. Mi- făcut plăcere sa particip la această lecție de autocunoaștere, mai ales știind că autorul a scris cartea ca pe o oglindire a pasiunii de a ști, de a cerceta. Dacă vrei și tu să-ți zgudui puțin intelectul și să trezești Logica, știi acum cu cine să stai de vorbă.

2020-12-27 06:00:38

1