Drept procesual civil ed.3
Daca publicarea celei de a doua editii a lucrarii la mai putin de un an dupa prima aparitie a fost determinata, la vremea respectiva, de modificarile aduse Codului de procedura civila prin Legea nr. 138/2014, precum si de republicarea oficiala a Codului, iata ca recenta modificare a Codului prin O.U.G. nr. 1/2016 ne aduce, din nou, in imposibilitatea de a retipari pur si simplu un nou tiraj din editia a doua. Desi nu si-au propus initial publicarea unei editii noi, ci doar aducerea la zi a lucrarii, prin integrarea modificarilor cu efect obligatoriu – cele aduse de O.U.G. nr. 1/2016, deciziile Curtii Constitutionale, precum si hotararile Inaltei Curti de Casatie si Justitie date in recursurile in interesul legii sau in dezlegarea unor chestiuni de drept cu incidenta in procedura civila, intre timp autorii au tot adaugat interpretari si idei noi, generate de dezbaterile din practica, dezvoltand sau schimband chiar anumite solutii fata de editia precedenta. Iata-ne, asadar, in fata unei a treia editii, revizuite si adaugite.
Fragment din lucrarea "Drept procesual civil ed.3" de Gabriel Boroi, Mirela Stancu
"4.3. Competenta instantelor judecatoresti de a controla unor jurisdictii speciale administrative
Asa cum s-a aratat, in afara de instantele judecatoresti (judecatorii, tribunale, curti de apel si Inalta Curte de Casatie si de Justitie), care, potrivit art. 126 alin. (1) din Constitutie, realizeaza justitia, exista si alte organe jurisdictionale sau cu activitate jurisdictionala care rezolva anumite litigii, expres prevazute de lege. Referitor la jurisdictiile speciale administrative!'), trebuie subliniat, pe de o parte, ca, potrivit art. 21 alin. (4) din Constitutie, acestea sunt facultative, iar, pe de alta parte, ca, in toate cazurile, pentru a se da satisfactie principiului accesului liber la justitie[3], este necesar sa se asigure controlul judecatoresc al hotararilor date de aceste jurisdictii. Asa fiind, in literatura de specialitate[43 s-a aratat ca reglementarile anterioare Constitutiei trebuie puse de acord cu dispozitiile legii fundamentale, daca nu prevedeau ele mijlocul prin care, dupa epuizarea procedurilor administrativ-jurisdictionale, sa se ajunga in fata instantelor judecatoresti, iar actele normative ulterioare Constitutiei ar trebui sa se conformeze principiului inscris in art. 21 din Constitutie.
In ipoteza in care accesul la instantele judecatoresti nu este asigurat in baza unei dispozitii exprese din legea speciala, isi vor gasi aplicare dispozitiile art. 6 alin. (2) si (3) din Legea nr. 554/2004 referitoare la actele administrativ-jurisdictionalem.
Astfel, potrivit prevederilor legale mentionate, actele administrative susceptibile, potrivit legii organice, sa faca obiectul unei jurisdictii speciale administrative pot fi atacate la instanta de contencios administrativ, cu respectarea dispozitiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, daca partea intelege sa nu exercite procedura administrativ-jurisdictionala. Actul administrativ-jurisdictional pentru care, prin lege organica speciala, se prevede o cale de atac in fata unei alte jurisdictii administrative speciale poate fi atacat direct la instanta de contencios administrativ, in termen de 15 zile de la comu-nicare, daca partea intelege sa renunte la calea administrativ-jurisdictionala de atac. "
Descrierea produsului
Daca publicarea celei de a doua editii a lucrarii la mai putin de un an dupa prima aparitie a fost determinata, la vremea respectiva, de modificarile aduse Codului de procedura civila prin Legea nr. 138/2014, precum si de republicarea oficiala a Codului, iata ca recenta modificare a Codului prin O.U.G. nr. 1/2016 ne aduce, din nou, in imposibilitatea de a retipari pur si simplu un nou tiraj din editia a doua. Desi nu si-au propus initial publicarea unei editii noi, ci doar aducerea la zi a lucrarii, prin integrarea modificarilor cu efect obligatoriu – cele aduse de O.U.G. nr. 1/2016, deciziile Curtii Constitutionale, precum si hotararile Inaltei Curti de Casatie si Justitie date in recursurile in interesul legii sau in dezlegarea unor chestiuni de drept cu incidenta in procedura civila, intre timp autorii au tot adaugat interpretari si idei noi, generate de dezbaterile din practica, dezvoltand sau schimband chiar anumite solutii fata de editia precedenta. Iata-ne, asadar, in fata unei a treia editii, revizuite si adaugite.
Fragment din lucrarea "Drept procesual civil ed.3" de Gabriel Boroi, Mirela Stancu
"4.3. Competenta instantelor judecatoresti de a controla unor jurisdictii speciale administrative
Asa cum s-a aratat, in afara de instantele judecatoresti (judecatorii, tribunale, curti de apel si Inalta Curte de Casatie si de Justitie), care, potrivit art. 126 alin. (1) din Constitutie, realizeaza justitia, exista si alte organe jurisdictionale sau cu activitate jurisdictionala care rezolva anumite litigii, expres prevazute de lege. Referitor la jurisdictiile speciale administrative!'), trebuie subliniat, pe de o parte, ca, potrivit art. 21 alin. (4) din Constitutie, acestea sunt facultative, iar, pe de alta parte, ca, in toate cazurile, pentru a se da satisfactie principiului accesului liber la justitie[3], este necesar sa se asigure controlul judecatoresc al hotararilor date de aceste jurisdictii. Asa fiind, in literatura de specialitate[43 s-a aratat ca reglementarile anterioare Constitutiei trebuie puse de acord cu dispozitiile legii fundamentale, daca nu prevedeau ele mijlocul prin care, dupa epuizarea procedurilor administrativ-jurisdictionale, sa se ajunga in fata instantelor judecatoresti, iar actele normative ulterioare Constitutiei ar trebui sa se conformeze principiului inscris in art. 21 din Constitutie.
In ipoteza in care accesul la instantele judecatoresti nu este asigurat in baza unei dispozitii exprese din legea speciala, isi vor gasi aplicare dispozitiile art. 6 alin. (2) si (3) din Legea nr. 554/2004 referitoare la actele administrativ-jurisdictionalem.
Astfel, potrivit prevederilor legale mentionate, actele administrative susceptibile, potrivit legii organice, sa faca obiectul unei jurisdictii speciale administrative pot fi atacate la instanta de contencios administrativ, cu respectarea dispozitiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, daca partea intelege sa nu exercite procedura administrativ-jurisdictionala. Actul administrativ-jurisdictional pentru care, prin lege organica speciala, se prevede o cale de atac in fata unei alte jurisdictii administrative speciale poate fi atacat direct la instanta de contencios administrativ, in termen de 15 zile de la comu-nicare, daca partea intelege sa renunte la calea administrativ-jurisdictionala de atac. "
Detaliile produsului
- Categoria: Carte Juridica
- Autor: Mirela Stancu, Gabriel Boroi
- Editura: HAMANGIU
- An aparitie: 2016 Afiseaza mai mult