Povestea Faridei - Farida Khalaf

Povestea Faridei este marturisirea unei adolescente al carei sat natal va cadea prada unui atac pus la cale de membri ai ISIS-ului. Este cutremurator cum un loc idilic, pasnic se poate tranforma peste noapte intr-un loc grotesc in care predomina teroarea si dorinta de a supravietui. Toti locuitorii au fost luati ostatici urmand a li se aplica tratamente diferite in functie de sex: barbatii au fost impuscati iar femeile vandute drepr sclave intr-o piata publica. Farida impreuna cu cinci dintre colege sale au fost vandute unor soldati ISIS, violate si supuse unui regim de viata auster. Rusinea de a se afla in mainile unor barbati straini si pagani, au impins-o pe tanara la mai multe tentative de suicid. Credinta nemarginita si dorinta de a si regasi familia i-au impus Faridei un curaj incredibil si o forta peste care nici macar ofiterii ISIS nu ar fi putut sa treaca.

Primele tentative de evadare soldate cu esec au fost pedepsite prin infometare, batai, munca fizica epuizanta si schimbarea stapanului la fiecare abatere. Faptul ca se afla in acel loc cu cea mai buna prietena i-au sporit rezistenta si astfel, isi amintea ca trebuie sa-si regaseasca familia.

Traumele prin care Farida a trecut nu sunt cosmetizate in cautarea vreunei faime, cu ajutorul jurnalistei Andreea C. Hoffman tanara reuseste sa-si faca cunoscuta povestea de la cap la coada. Depasind cu dificultate stigmatizarea rezultata in urma abuzului sexual, Farida nu mai considera codul de onoare al comunitatii drept instanta suprema si intelege ca locul ei si al familiei sale nu mai este acolo. Pe langa traumele fizice si psihice dobandite in timpul prizonieratului, Farida se loveste de preconceptii puternice in mijlocul oamenilor cu care a crescut, preconceptii pe care acestia par a fi incapabili sa le depaseasca. In urma unor sedinte cu un terapeut european, Farida si prietenele sale constientizeaza ca este inadmisibil sa se invinovateasca sau sa fie blamate pentru ceea ce li s-a intamplat. Gasesc, astfel, deosebit de util sa vorbeasca si sa-si faca cunoscuta povestea unei lumi intregi, nu pentru a fi absolvite de vreo vina ci pentru a servi drept exemplu altor tinere musulmane cu experiente asemanatoare.

Cu ajutorul unor personalitati europene, tanara si o parte din familia sa se va instala in Germania cu o multime de posibilitati de a lua viata de la capat, departe de crime si abuzuri in numele unor principii etice impuse de o religie oportunista.

Rus Daiana-Adriana, pentru Libris.ro
Povestea Faridei reprezinta primele memorii ale unei supravietuitoare a terorii ISIS.

Toti barbatii au fost omorati. Toate femeile au devenit sclave, dar Farida a reusit sa evadeze. In august 2014, Farida, o adolescenta obisnuita, incerca sa se bucure de vacanta de vara. Fata locuia intr-o regiune muntoasa din nordul Irakului, iar ce a urmat este de neimaginat. Satul ei a cazut prada unui atac pus la cale de ISIS. Acestui atac i-au cazut victime toti barbatii, inclusiv tatal si unul dintre fratii Faridei, iar femeile au fost luate ostatice si supuse unor chinuri atroce, de la batai si violuri pana la vanzare in piata, asemenea unor vite. Dupa sapte tentative esuate de a se sinucide, Farida va profita, impreuna cu alte cinci tinere, de o ocazie favorabila si va fugi in desertul libian. Farida a dovedit un curaj incredibil intr-o situatie care parea fara iesire si s-a hotarat sa faca publica povestea ei de viata. Ne aflam in prezenta memoriilor impresionante ale unei tinere femei, care arata ce inseamna cu adevarat lupta pentru supravietuire a unor oameni nevinovati, prinsi in vartejul razbunarii inexplicabile a membrilor ISIS.

Andrea C. Hoffmann, coautoarea cartii, este unul dintre jurnalistii specializati in problemele din Orientul Mijlociu si situatia femeilor din tarile musulmane. In ultimii 15 ani, Hoffmann a scris numeroase reportaje despre situatia politica din zona, iar materialele ei despre Iran au fost premiate de nenumarate ori.

Fragment din volumul "Povestea Faridei" de Farida Khalaf:

„Mi-am pus latul in jurul gatului. Insa, de aceasta data nu era niciun pat de pe care sa pot sari. Asadar, mi-am traspicioarele in sus. Am simtit cum se strangea latul si cum ma lasa fara aer. Am inceput sa horcai dupa care am ametit. Nu mai stiu exact ce a urmat. Probabil ca picioarele mele au ajuns din nou pe pamant, astfel incat nu m-am sufocat imediat.
Atarnam asadar cu capul in lat si ma gaseam intr-o stare de intunecare spirituala. Incercam sa-mi trag din nou picioarele sub mine, pentru a grabi procesul mortii. Dar imi pierdeam mereu cunostinta si, odata cu ea, capacitatea de a-mi controla membrele. In cele din urma bara de fier din zid se rupse si m-am prabusit la pamant. Stiam: esuasem din nou.
Dimineata isi facu aparitia Emirul si ma gasi in celula, pe jos. Fu cuprins pe data de un atac de furie.
- Bestie nenorocita, urla el. Daca vrei neaparat sa mori, te pot ajuta cu cea mai mare placere. O sa-ti dau eu tie o lectie!
Ma lua pe umar si lua cu sine si bara cu carlige atunci cand ma cara afara din celula. In chip ciudat, pe acesta nu-l deranja catusi de putin ca nu aveam niciun voal pe mine si ca purtam doar acea rochie albastra, pe care o uram. Era rochia in care ma violase. Nici macar nu-i pasa de faptul ca ma vedeau astfel ceilalti barbati. Ba din contra: ii incuraja chiar sa-l urmeze. Curiosi cum erau din fire, acestia nu se lasara invitati a doua oara. Banuiam ca se va petrece ceva rau, atunci cand ma dusese in incaperea in care ajunsesem in urma cu mai multe zile impreuna cu Evin. Zeyad ma puse pe o masa si ceru sa i se aduca niste cabluri de curent electric. Dupa care incepu sa ma bata, innebunit de furie.”

-15%

PRP: 46.99 Lei

!

39.94Lei

39.94Lei

46.99 Lei

Primesti 39 puncte

18
4
1
0
0

Toader Cosmina 18/09/2020 16:27
"Povestea Faridei" dezvaluie in paginile sale o poveste socanta, terifianta, aceea a unei tinere a carei vieti ia o intorsatura brusca. De la o viata normala, linistita, traita alaturi de familia sa intr-un sat irakian, ajunge sa traiasca un cosmar, rapita fiind de membrii ISIS.