0

Jurnalul unui pusti tare de treaba. Insemnarile lui Rowley Jefferson - Jeff Kinney

citita pe nerasuflate

2024-02-07 07:32:16

0

Hipopotamul de la capatul coridorului - Helen Cooper

O poveste care te tine cu sufletul la gura, te captiveaza imediat ce deschizi cartea. Contine desene in creion foarte reusite si sugestive pentru firul narativ. Este povestea unui băietel care reuseste sa salveze atat un muzeu de stiinte naturale bazandu-se pe receptivitatea sa nou instalata de a vorbi si de a intelege graiul animalelor impăiate din muzeu. Bufnita, chitcanul, cameleonul, hipopotamul prind viata si il ajuta intr-o aventura trepidantă. Albinele din stupul de cristal ii relateaza povestea din spatele realizarii acestui muzeu si astfel intelege de ce a fost "ales". Baiatul isi salveaza si relatia sa cu mama sa care in cele din urma il ajuta enorm sa isi elibereze trecutul de povara dorului de tatăl său mort inecat pe mare si să isi reconstruiasca prezentul si viitorul alaturi de animălutele din muzeu. Vrăjitoarea este un personaj special, intareste prin actiunile sale ideea că oricine merită atenție si ajutor, mai ales când este inchis pe nedrept 90 de ani intr-o sticlă de argint. Personajele negative isi primesc pedeapsa cuvenită ( nu o divulg, este total neașteptată).

2023-08-27 04:34:48

0

Lamai, carti si prieteni - Jo Cotterill

Lamai, carti si prieteni - Jo Cotterill

O carte care se citește repede deși povestea este tristă. In ea regăsim o familie destrămată prin moartea mamei in urma unui cancer galopant, un tată care nu poate duce povara creșterii unicului copil si care iși anesteziază amintirea iubitei sale sotii prin scrierea unei cărți de cercetare asupra cresterii si ingrijirii lămâilor. Fetită orfana de mamă iși gaseste oarecum echilibrul intr-o prietenie adevărată cu o altă fetită a cărei familie ii asigură o copilărie fericită. Cele două prietene au o pasiune comună, aceea de a citi. Ele isi incearcă creativitatea in mânuirea cuvintelor intr-o poveste pe care o incarcă pe internet, contra cost. Primesc o recenzie negativă, dar nu se lasă si incep să iși slefuiască povestea si sa o continue. In paralel, fetita traieste sentimente contradictorii acasă unde este neglijată( tatăl are permanent de " lucru" la cartea despre lămâi) si la școală unde este foarte apreciata si la prietena ei unde vede atitudinea iubitoare, atentă a mamei. Suferința ei iese la suprafată, caută prin lucrurile mamei, ii analizeaza tablourile si ii caută prezenta in colectia de cărti dar, surpriză...tatăl aruncase cartile si le inlocuise cu lămâi. Asa ajunge fetita in contact cu cei de la asistenta sociala care o includ intr-un grup de copii cu diverse probleme acasă. Este tentată sa isi abandoneze tatăl " rătăcit" dar apoi se implică total in reabilitarea acestuia intelegând că doar așa vor putea să depăseasca trauma dispariției ființei iubite din viața lor.

2023-08-24 02:46:46

0

Fetita careia nu-i placea numele sau - Elif Shafak

Povestea este foarte interesantă, o fetita foarte isteată si pasionata de citit insă nefericită ( numele Muscată curgătoare ii aducea doar neajunsuri din partea colegilor) intâlneste accidental copii dintr-o altă lume (un continent virtual) care erau in cautare de idei pentru a putea ajuta la salvarea acesteia. Fetița iubea geografia si ajunge in posesia unui glob care avea acest continent virtual. Globul era activ doar in preajma cărților. Dintr-o fetiță tristă, Muscata curgătoare se transformă intr-o fetită cu decizii rapide si salvatoare si intelege că are un rol important pentru al 8-lea continent. Părintii care o știau mereu indecisă, gânditoare, izolată o văd transformată intr-un copil radios, inflorit ca o mușcată curgătoare.

2023-08-24 01:18:51

0