Din relatarile Genezei, Dumnezeu a facut la inceput cerurile si pamantul; dupa aceea a facut lumea vazuta, cu toti luminatorii cerului. Timpul crearii fapturilor spirituale nemateriale, Sfintii Parinti il fixeaza inainte de crearea lumii vazute. Intai, spune Sfantul Grigorie de Nazianz, a cugetat Dumnezeu asupra puterilor ingeresti si gandirea a devenit fapta implinita de Cuvant si desavarsita de Sfantul Duh. Tot asa invata si Sfantul Ioan Damaschinul, care intareste parerea Sfantului Grigorie Teologul, sustinand ca trebuia sa fie mai intai zidita fiinta spirituala (a ingerilor), apoi cea sensibila si, in urma, din cele doua, insusi omul. Lumina harica a luminat astfel lumea fiintelor ingeresti inainte ca astrul zilei sa lumineze pamantul si ca stelele sa licareasca pe bolta cereasca. ingerii il preamareau pe Dumnezeu si I se supuneau. [...] Din maretia cerului serafic si din mijlocul imnurilor de preamarire pe care ingerii I le ridicau lui Dumnezeu, o neasteptata tulburare s-a ivit printre cetele fapturilor spirituale. Lucifer, impodobit cu stralucitoare podoabe ceresti, a fost fara prihana in caile lui, din ziua in care a fost creat si pana s-a incuibat intr-insul nelegiuirea; orbindu-se de frumusetea lui, s-a ingamfat si si-a pierdut intelepciunea, cutezand sa nu se mai supuna Creatorului, ci sa-L infrunte. Din arhanghel de lumina el a devenit diavol, Potrivnicul lui Dumnezeu. Si astfel a purces Raul in lume. Multime nenumarata de ingeri, aflati sub obladuirea intaiului lor statator razvratit, au inteles atunci sa-l urmeze, voind sa-si asigure fericirea singuri, fara ajutorul Facatorului. Prin iesirea din ascultare si falsa independenta, aceste fapturi ceresti au devenit, din ingeri luminati, demoni, si si-au atribuit privilegiile divine fara sa mai vrea sa stie de Dumnezeu. De la starea lor naturala au trecut la o stare contra naturii lor si s-au lasat stapaniti de pacatul trufiei, pierzandu-si dreapta judecata.