Culegerea de Fise de lucru diferentiate pentru clasa a VI-a la Matematica este in conformitate cu noua programa scolara, si propune organizarea activitatilor de invatare pentru fiecare lectie din planificarea calendaristica prin intermediul fiselor de lucru si verificarea cunostintelor asimilate prin teste de evaluare si autoevaluare.
Fiecare fisa de lucru contine mai multe niveluri de invatare care pot fi aplicate individual, pe echipe sau frontal, pentru invatarea in clasa si pentru acasa:
• un text teoretic sintetic, ca rezumat al continuturilor invatarii propuse de programa scolara, care cuprinde notiuni si relatii (introduse prin definitii si notatii corespunzatoare), proprietati (teoreme, propozitii etc.), metode (reguli de calcul, algoritmi de lucru etc.). Pentru a fi bine intelese si retinute de elevi, acestea sunt insotite de exemple si modele de rezolvari;
• un text teoretic extins, care este destinat aprofundarii suplimentare de catre elevii capabili de performanta a continuturilor propuse de programa pentru obtinerea unor rezultate deosebite la concursuri si olimpiade scolare; fara spatiul asta intre randuri aici, eu nu pot sa-l scot
• activitati de consolidare a invatarii, pentru lucrul la clasa si pentru acasa, care grupeaza tipuri foarte diverse de exercitii si probleme pe doua niveluri progresive: exercitii de exersare (initiere si consolidare) si exercitii de fixare (aprofundare si dezvoltare) a cunostintelor noi predate. Aceasta abordare didactica modulara permite aplicarea metodei interactive moderne de invatare centrata pe elev: stiu / vreau sa stiu / invatat intr-o viziune intracurriculara si aplicativa (matematica aplicata in viata cotidiana);
• evaluari ale progresului invatarii prin teste de evaluare si autoevaluare conforme cu standardele Ministerului Educatiei Nationale.
Cu un numar mare si variat de exercitii si probleme si cu o prezentare grafica de exceptie, lucrarea de fata reprezinta un ajutor nepretuit pentru elevi, profesori si parinti, putand fi utilizata cu usurinta la activitatile de consolidare a invatarii continuturilor prevazute de programa, precum si la aprofundarea continuturilor suplimentare.